Možnosti ověřování znalostí a způsoby evaluace při online vzdělávání

Sekce: Role informačních pracovníků v procesu vzdělávání
 
Autor: Pavel Kasal, 2. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v Praze
Spoluautoři: Feberová J., Ohlídková B., Hladíková M. 
 
Plný text (PDF)
 
Abstrakt: Při online vzdělávání se uplatňuje evaluace v následujících oblastech:

Výukový proces

  • Evaluace zdrojů – posuzování kvality pramenů využitých pro výuku
  • Evaluace prostředků – softwarových programů vytvořených pro online vzdělávání
  • Evaluace efektivity – výsledky postupů uplatňovaných v pedagogickém procesu
Znalosti studentů
  • Evaluace kontrolní – ověřování průběžných znalostí metodou multiple choice questions a zásady jejich tvorby
  • Evaluace hodnotící – závěrečné ověření znalostí a způsoby jejich vyhodnocení při ukončení kurzu
  • Evaluace otázek – posuzování kvality otázek na základě vyhodnocení odpovědí studentů
Autoři uvádějí praktické zkušenosti při využití jednotlivých zmíněných evaluačních prostředků. Práce byla podporována výzkumným záměrem 2.LF J12/2000.
 
O autoru: Doc. MUDr. Pavel Kasal, CSc., nar. 19. března 1942 v Praze
Vzdělání a funkce:
1966 - absolvování Fakulty dětského lékařství
1967 - 1970: Mikrobiologický ústav ČSAV; zahraniční stáže Německo, Francie
1970 - 1989: 1. dětská klinika FD
 

Další příspěvky v této sekci:

Zpět na program konference

 

AiP logo Copyright © 2002-2003 Albertina icome Praha s.r.o.
INFORUM® a IN® jsou registrované ochranné známky. 
Všechna práva vyhrazena.
Aktualizováno 30.07.2003

Grafický design 
Logo STUDIO aha!

Zpracování datDigital Art Studio