Možnosti ověřování znalostí a způsoby evaluace při online vzdělávání
Sekce: Role informačních
pracovníků v procesu vzdělávání |
|
|
Autor: |
Pavel Kasal, 2. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v
Praze Spoluautoři: Feberová J., Ohlídková B., Hladíková M.
|
|
|
|
Plný text
(PDF)
|
|
|
Abstrakt: |
Při online vzdělávání se uplatňuje evaluace v následujících oblastech:
Výukový proces
- Evaluace zdrojů – posuzování kvality pramenů využitých pro výuku
- Evaluace prostředků – softwarových programů vytvořených pro online vzdělávání
- Evaluace efektivity – výsledky postupů uplatňovaných v pedagogickém procesu
Znalosti studentů
- Evaluace kontrolní – ověřování průběžných znalostí metodou multiple choice questions a zásady jejich tvorby
- Evaluace hodnotící – závěrečné ověření znalostí a způsoby jejich vyhodnocení při ukončení kurzu
- Evaluace otázek – posuzování kvality otázek na základě vyhodnocení odpovědí studentů
Autoři uvádějí praktické zkušenosti při využití jednotlivých zmíněných evaluačních prostředků. Práce byla podporována
výzkumným záměrem 2.LF J12/2000.
|
|
|
O autoru: |
Doc. MUDr. Pavel Kasal, CSc., nar. 19. března 1942 v Praze Vzdělání a
funkce: 1966 - absolvování Fakulty dětského lékařství 1967 - 1970: Mikrobiologický ústav ČSAV; zahraniční stáže
Německo, Francie 1970 - 1989: 1. dětská klinika FD
|
|
|