Využití strukturovaného přístupu v on-line výuce - prezentace ověřeného modelu výuky lékařské informatiky
[příspěvek]
Sekce: Postery a/nebo další
publikace ve sborníku |
|
|
Autor: |
Jitka Feberová, 2. lékařská fakulta, Univerzita Karlova v
Praze Spoluautoři: Kasal P., Naidr J., Kittnar O., Mlcek M.
|
|
|
|
Plný text
(PDF)
|
|
|
Abstrakt: |
V rámci kurzu speciální lékařské informatiky byl na Ústavu lékařské informatiky
2.LF UK vytvořen model strukturované výuky, který je vhodný jako metodologický podklad pro tvorbu on-line kurzů. Model
tvoří čtyři části: 1) Prezentace teoretických znalostí - zde jsou stručně popsány obecné principy problematiky, jsou
vždy doloženy konkrétním odborným příkladem, maximum informací je v grafické podobě. 2) Ověření získaných znalostí -
test, při kterém studenti mohou listovat v předchozích materiálech znovu, pouze dobré seznámení s danou problematikou
umožní správnou odpověď. 3) Prezentace konkrétního praktického příkladu - jsou využívány interaktivní diagramy, schémata
s automatizovaným výpočtem, rozeznáním výsledku a jeho zpětným hlášením, internetové zdroje atd. 4) Úkoly pro
samostatnou praktickou práci - praktický test - pro vyřešení je nutno zvládnou teoretickou i praktickou část. Kurz byl
studenty dobře hodnocen z hlediska různých aspektů. Práce byla podporována výzkumným záměrem 2.LF J12/2000.
|
|
|
O autoru: |
MUDr. Jitka Feberová, narozena 9.6.1962 v Žatci Vzdělání: Univerzita Karlova,
fakulta dětského lékařství 1980 – 1986 Zaměstnání: NsP Karviná – sekundární lékař na dětském oddělení 1986 – 1986
Zahraniční pobyt s rodinou ve Francii a Německu 1991 – 1993 Ústav lékařské informatiky od 1993 Absolvované kurzy,
členství v organizacích: kurz Analyse clinique et économique de la décision médicale ve Francii člen České společnosti
zdravotnické informatiky a vědeckých informací ČLS JEP
|
Další příspěvky v této sekci:
- Míra akceptovatelnosti informačních technologií [příspěvek] (Elisabeth
Milchrahm, Karl-Franzens-University of Graz; Rakousko)
- Autorské právo a elektronický obchod po vstupu ČR do ES z hlediska
knihoven [příspěvek] (Martin Boháček, Vysoká škola ekonomická)
- Přehled zdigitalizovaných lístkových katalogů českých knihoven a
práce s nimi z pohledu uživatele [poster] (Aleš Brožek, Severočeská vědecká knihovna v Ústí nad Labem
Spoluautoři: Mgr.
Hana Sipková, Severočeská vědecká knihovna v Ústí nad Labem)
- Výukové systémy ve virtuálním prostředí [příspěvek] (Petra
Nevřivová, Česká zemědělská univerzita v Praze
Spoluautoři: M. Beránková, ČZU, Katedra operační a
systémové analýzy; J. Pavlíček, ČZU, Katedra informačního inženýrství)
- Program informační výchovy vědecky pracujících studentů Lékařské
fakulty UP v Olomouci ? 6 let zkušeností [poster] (Radim Líčeník, Lékařská fakulta Univerzity Palackého v
Olomouci
Spoluautoři: Č. Číhalík, V. Gloger, P. Jindra, T. Kuhn, V. Mihál, M. Pecůchová, V. Procházka, J.
Strojil, K. Růžičková, J. Vodička, J. Potomková, Lékařská fakulta Univerzity Palacké)
- Vydávání odvětvových informačních CD-ROM s digitálními i
digitalizovanými dokumenty [poster/příspěvek] (Milan Talich, Výzkumný ústav geodetický, topografický a
kartografický)
- 30 let databáze METAL - a co dál? [poster/příspěvek] (Boris
Škandera, Informetal, zájmové sdružení
Spoluautoři: Antonín Tulach, Informetal, z.s., Blanka Polochová
VÚHŽ, a.s. Dobrá)
- Výchova uživatelů na pedagogické fakultě [poster/příspěvek] (Ivo
Brožek, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem)
- Informační zdroje pro přírodní vědy: Jsou přírodovědci vybíraví?
[poster/příspěvek] (Květa Langhammerová, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta)
- Katalogizace, digitalizace a analýza historických fondů - projekt
"Kounicovy knihovny" [poster/příspěvek] (Břetislav Šimral, Historické muzeum Slavkov u Brna)
- Digitalizace a zpřítupnění diplomových a habilitačních prací AMU
[příspěvek] (Iva Horová, Knihovna Akademime múzických umění v Praze)
- Využití prezentačního softwaru v pedagogické praxi [příspěvek]
(Tomáš Rain, Česká zemědělská univerzita v Praze)
Zpět
na program konference
|
|
|