Role knihoven jako kontaktního místa e-Governmentu
Sekce: Veřejné informační
služby a e-government |
|
|
Autor: |
Jitka Krčilová, Ministerstvo informatiky ČR |
|
|
|
Plný text
(PDF)
|
|
|
Abstrakt: |
Dnešní rychle se měnící svět a posun funkčnosti jednotlivých institucí se
nevyhýbá ani knihovnám. Jejich služba, původně převážně knižní, se postupně rozšiřuje. Smysl knihovny jako zdroje
informací však stále zůstává zachován. Jejich velkého potenciálu by chtělo využít i Ministerstvo informatiky ČR v rámci
projektu Portálu veřejného sektoru. Snahou je využít vybavení veřejných knihoven a vysoce kvalifikovaného personálu jako
kontaktního místa e-governmentu s cílem co nejvíce přiblížit služby veřejného sektoru občanům. Pracovníci knihoven
vzhledem ke své kvalifikaci a profesnímu zaměření mohou odborně zprostředkovávat elektronické služby státní správy a
samosprávy občanům, příp. podnikatelských subjektům a zároveň jsou schopni být spolutvůrcem metainforačního systému
jednotlivých zdrojů v rámci státní správy a samosprávy.
|
|
|
O autoru: |
Autorka absolvovala VŠE v Praze, katedru informačních technologií. V letech
1995-1999 se věnovala podnikovému poradenství v oblasti BPR a implementaci informačních systémů. Poté přešla na pole
statistiky nových technologií a v období 2001/2002 půl roku strávila u Evropské komise, kde se věnovala mezinárodním
projektům zaměřeným na e-government a e-democracy v rámci programu IST. Po návratu se mj. účastnila aktivit okolo
iniciativy eEurope+ 2003 a eEurope 2005. V současné době pracuje na Ministerstvu informatiky ČR v sekci e-Governmentu,
odbor projektů životních situací.
|
|
|