Anketa

Děkujeme všem účastníkům ankety 2002. Letos jsme dostali celkem 179 odpovědí na anketu, což představuje 31,1% z celkového počtu přihlášených účastníků.

  10 vylosovaných účastníků ankety, kteří získávají dárek od partnerů konference:

Eva Hanušková Technologické centrum AV ČR
Adéla Jarolímková IKEM
Michaela Dombrovská ÚISK FF UK
Hana Landová ÚISK FF UK
Eva Šípková Radio Free Europe/Radio Liberty
Jiří Polišenský Národní knihovna ČR
Kružlík Peter Slovenská poľnohospodárska knižnica, Nitra
Milada Vondrová VUT Brno
Eva Mihalíková Národná banka Slovenska
Helena Slezáková Ústav zemědělských a potravinářských informací

  5 vylosovaných účastníků II. části ankety, kteří získávají dárek od AiP:

Alena Florianová ÚBO AV ČR Brno
Milan Špála Karlova Univerzita, 1. lékařská fakulta
Vladimír Musil SVI 3. LF UK
Jaroslav Vyka VÍTKOVICE, a.s.-Technická knihovna
Lenka Doležalová Židovské muzeum v Praze

Výsledky ankety

  Celkové hodnocení INFORUM 2002 
Hodnoceno známkou 1 až 5 jako ve škole
Počet
1 85
2 76
3 14
4 2
5 2
Celkový průměr 1,66
 

Hodnocení sekcí:

  Nejlepší příspěvek

  Průměr známek

21.5. Zahájení konference
Allan Foster 50
Vladimír Karen 39
Barry Mahon 25
Stanislava Bícová 19
1,84
21.5. Celoživotní vzdělávání
Daniela Tkačíková 48
Vít Richter 40
Petra Šedinová 24
1,74
21.5. Diskusní (in)forum
Zlata Houšková 30
Martin Svoboda 19
Milan Hauzner 11
Jan Řepík 6
Eva Maximovičová 5
Ludmila Tichá 5
Jaroslava Štěrbová 4
Petr Mareš 2
2,02
22.5. Velkoplošné licence část I.
Bohdana Stoklasová 30
Martin Svoboda 19
Pavel Boldiš 16
Věra Kubíková 8
Zuzana Švastová 7
Pavel Krbec 5
Marie Paráková 4
Arnaud Minier 2
Caroline Blenkin 2
1,65
22.5. IZ v kontextu vstupu ČR do EU
František Brabec 14
Michal Sontodonimo 9
Eva Beranová 3
Pavel Kasal 3
Milena Mazačová 2
Hayley House 1
1,76
22.5. ICT a knihovny
Pavel Kocourek 28
Nadežda Andrejčíková 20
Jiří Potáček 10
1,92
22.5. Trendy a technologie
Rebecca Larkin 18
Ivana Anděrová 17
Marie Votípková 17
Jaroslav Šilhánek 15
Gabriele Bertioli 3
Jaroslav Horký 2
Nick Turner 1
Paul Fertl 1
1,65
22.5. Competitive Intelligence
Tomáš Vejlupek 10
Libor Straka 8
Hana Božková 7
Jan Truneček 6
Sarah Harris 6
1,82
22.5. Informační chování a etika
Martin Boháček 31
Michaela Dombrovská 11
1,79
23.5. Velkoplošné licence část II.
Barbora Ramajzlová 18
Hana Nová 16
Zdeněk Bartl 13
Eva Dimmock 8
Annemarie Koot 6
Ilona Trtíková 5
Reiner Klimesch 4
2,34
23.5. Digitální přístup k dokumentům
Stanislav Psohlavec 12
Petr Žabička 9
Ludmila Celbová 6
Sasha Skenderija 6
Iva Horová 5
Petr Břicháček 3
Vítězslav Praks 3
Jana Bahurinská 1
1,51
23.5. Role info profesionálů
Martin Lhoták 45
Richard Papík 39
E. Blankson-Hemans 17
1,58
 
   Hlasování o 3 nejlepší přednášející Počet hlasů
Martin Lhoták 31
Richard Papík 26
Martin Svoboda 18
Vladimír Karen 18
Allan Foster 15
Daniela Tkačíková 15
Stanislav Psohlavec 15
 
   Hodnocení workshopů Průměr (jako ve škole)
Workshop 1: Jak úspěšně reprezentovat knihovnu na veřejnosti? 1,41
Workshop 2: Historické materiály v digitálním prostředí 1,67

U následujících textových odpovědí uvádíme výběr nejzajímavějších:

  Co Vás nejvíce potěšilo?   

1. Milý a láskavý prístup pracovníkov Albertiny, ktorí pracovali s vysokým nasadením. 2. Promptné spravodajstvo časopisu Ikaros 3. Výber kapiel, ktore vystupovali na Infomejdane
Aktivita posluchačů a bezprostřední "dělná" atmosféra
Atmosféra a zájem lidí o témata a diskusi.
Báječná atmosféra a nadšení pro věc všech účastníků
bezchybná organizace
celková úroveň konference a přednes mluvčích
Dodržování časového limitu přednášejících a změna formátu propagačních tašek...:-))
INFOMEJDAN - dokonale připravený, skvělí učinkující, krásné prostředí - potěcha pro duši i tělo
kromě navázaných nových kontaktů - trička
množství tuzemských kvalitních příspěvků a dobré zastoupení zahraničních distributorů
Nové tváře mezi přednášejícími
pozornost k tématům celoživotního vzdělávání a partnerství mezi ICT a knihovnami
profesionalita přípravy celé akce a její šmrnc (v porovnání se začátky s dr. Vlasákem na UK) a neméně to, že díky aktivitě organizátorů v shánění sponzorů jsem se jednání vůbec mohla zúčastnist
upřímný zájem valné části účastníků, ojedinělé odcházení v průběhu sekce, naplněné posluchárny, absence politiků v diskusním fóru
Výstava

  Co Vás nejvíce zklamalo?     

1) Názvy sekcí a příspěvků neodpovídaly skutečnému obsahu - sekce "knihovna/inf.středisko" 2) úroveň některých přednášejících a příspěvků - sekce "IZ v kontextu vstupu ČR do EU"
1. Vysoká cena účastníckeho a vystavovateľského poplatku. 2. Obmedzený vstup na Infomejdan, možno sa dala účasť  vyriešiť miestami na státie, napr. na balkóne, prinajhoršom možnosť stáť aspoň vonku a počúvať.
Byla jsem překvapená, že oproti loňskému roku bylo méně přednášek.
Časové možnosti, že se nedá stihnout současně několik přednášek probíhajících v různých  sekcích.
Datový projektor a jeho rozlišovací schopnost
chybějící sekce Knihovní a informační systémy
mať lepší časový prehľad, kedy ktorá prednáška začína, aby sme sa mohli zúčasniť povedzme aj len jednej prednášky z iného bloku
nedostupnost čaje v občerstvovací stanici
Nejméně dva přednášející hned v úvodu upozornili, že se nebudou držet toho, co sugeroval název jejich přednášky, což považuji tak trochu za nečestné a nesportovní.
nekonal se v tričkách žádný happening - představte si, jak by při závěru konference vypadala modrá v aule
některé názory vůči mladším přednášejícím jsou moc kategorické, ale oni se jistě nedají
Překvapilo mě, že vlastně většina přednášek byla určena přímo pro knihovníky, nevím, jak by se na těchto přednáškách cítili jiní účastníci, kteří nepracují přímo v knihovně. Zdá se mi, že je škoda, (aspoň v části, kterou jsem viděla,) že se Infóru změnilo v další konferenci knihovníků. Doufám, že v dalších dnech bylo jednání více určeno i pro jiné informační pracovníky. 
Nepřítomnost příspěvků od vládních a státních činitelů zodpovědných za informační a vědní politiku.
Neúčast některých avizovaných účastníků; nezařazení velkého "vzdělávacího" tématu - projektu Internet do škol do samostatné sekce
neúčast poslance Petra Mareše
Nevím o ničem, co by mne výrazně zklamalo.
opakující se přednášky, některé z nich jsem již slyšela
roztříštěnost sekcí podle tématu, snaha pokrýt vše, lépe soustředit se na určitou oblast, méně reklamy a obecných vystoupení
V některých sekcích se tak úpěnlivě dodržovaly časové limity příspěvků, že se skončilo před termínem a zbylý čas se nevyužil ani na diskusi.
Vyslovene ma nič nesklamalo! Len mohlo byť v rámci prednášok uvedených viac porovnávacích štúdií a štatistických údajov.
zaměření převážně na veřejné knihovny, málo přednášek pro informatiky z firemní sféry
Že jsem se nedostala na workshop Jak úspěšně reprezentovat knihovnu na veřejnosti?
 
  Úroveň tlumočení - známky Počet
1 37
2 24
3 10
4 1
5 1
Celkový průměr 1,70

  Co bylo podle Vás na INFORUM 2002 zbytečné?

blok o úloze informačních profesionálů, na toto téma se diskutuje na všech knihovnických a informačních konferencích
materiály zdarma od "databázových firem"
možná trochu moc administrativy
možnost pití kávy i v přednáškových sálech, byla někdy i na kobercích
do balickov pre ucastnikov by som daval minim reklamnych materialov - kto chce nech si zoberie sam co chce.
Odstranění popelníků z atrií...
Poněkud mne překvapila častá prezentace již dříve publikovaných, či jinak zveřejněných, příspěvků.
Špatně snáším ryze obchodní prezentace, vzhledem k celkové úrovni taková snad ani nebyla. Lze je přesunout na stánky, což je vhodné a stalo se.  Marně hledám cokoli, co by bylo vysloveně zbytečné
Veľa elektronickej byrokracie pri on-line prihlasovaní

  Jaké hlavní téma z oblasti elektronických informačních zdrojů byste navrhoval(a) pro příští ročník konference?

archivace
data mining z netradičních zdrojů, např. invisible web
Delší vizi třeba roku 2007
E-komerce jako nástroj podnikání v oblasti informačních služeb. Informační pracovník a jeho role v oblasti E-governmentu.
elektronické informační zdroje po skončení programu LI
elektronické médiá a zdravotne postihnutí používatelia
elektronické publikování bez nadšení - problémy s rušením databází, problém s citováním el.dokumentu -hodnověrnost citací v případě změny v dokumentu- uchovávání 1.,2. atd. verze el.dokumentu (stejně jako vydání u knihy)atd.
Elektronické služby knihoven
Elektronické zdroje pro distanční vzdělávání obyvatel (e-learning)
metadata a zpracování el. zdrojů
Mňa zaujala problematika workshopu. Na takúto tému by mohol byť venovaný priestor budúci rok aj na konferencii. (Ako úspešne reprezentovať knižnicu, zviditeľňovanie a propagácie knižnice, rady a skúsenosti, ako získať sponzora)
Pozvat zodpovědného zástupce příští vlády, aby se jasně vyjádřil k principům státní informační politiky a k budoucnosti financování konzorcií (s přístupem k fulltextům)  Je to důležité nejenom pro velké, ale i pro malé knihovny. Proto, aby byly validní informace dostupné v celé republice bez ohledáí na geografickou polohu uživatele.
Přesun od tisku k elektronickým dokumentům - možností a hranice
public relations, marketing
Tvorba informačních zdrojů
Více místa pro vize do budoucna jako přednáška Pavla Kocourka

  Na jaké téma byste rád(a) vyslechl(a) příští rok příspěvek?

1) Náměty ke zvýšení poptávky českých uživatelů (nestudujících) po odborných informačních zdrojích, 2)Další srovnávací analýzy dostupných informačních zdrojů, ať z hlediska počtu excerpovaných periodik či z hlediska kvality selekčních systémů, retrospektivy  apod.  
Autorské právo v praxi. Jak pozná autor, že se mu někde platí "desátky" ? Dojdou vlastně až k němu...?Zkušenosti konečného uživatele např. Proquestu/finální absence avizovaných fulltextů..../
celostátní statistika o zapojování knihovníků do výuky na vysokých školách, jejich úspěšnost ...
co je to DOI, kde všude se používá a perspektivně bude používat
Filosofické  a  společenské souvislosti informačních procesů
Kolik doopravdy stojí informace zadarmo
komplexnější zhodnocení přínosu konsorciálních licencí (ekonomické, zapojení do vzdělávání, ...)
MARC21,  státní grantová informační politika , vliv ITna naše zdraví
Marketingová témata - typu jak zvýšit zájem odborné veřejnosti o informace z oboru  možná i markerting z psychologického hlediska,
Možné modely zpřístupňování elektronických informačních zdrojů. Průřezové, konsorciální a kooperativní projekty knihoven a jejich PR.
nejmodernější knihovna ČR - knihovna MU v Brně
Novinky v elektronických informačních zdrojích v ČR (obsahově pokrávající ČR) a ve střední a východní Evropě
O práci jednotného portálu s informacemi z veřejné a státní správy
Open Archives, připravenost knihovních systémů na EIZ, standardy a protokoly v této oblasti
pokora (služba) a odpovědnost informačního pracovníka
Téma obejdeme se bez elektřiny?
viz výše; diskusní forum na téma: jak vužívají elektronické informační zdroje pedagogové VŠ
Zhodnocení volně přístupných firemních databází na Internetu

  Kterého přednášejícího byste doporučil(a) pozvat na příští rok a proč?  

Annu Jauhaiaien, Project manager  projektu Linea2   annu.jauhiainen@helsinki.fi
Arnold Hirshon, Frederick Friend
Evu Bratkovou pro její orientaci v oboru, přehled a přednášečské schopnosti
Charles Oppenheim, University of Strathclyde: zajímavě přednáší o oblasti práva ve vztahu k informačním službám a elektronickým informačním zdrojům
ing. Vilém Sklenák - vydal nová a zajímavá skripta o infomačních technologiích, paní Mgr. Anděrová - informace o postupu prací na ANL Full text
Jiří Benedikt, přednosta OkU Děčín; informační gramotnost v praxi
Jiří Vlček alebo Martin Bodlák (autori stránok www.palmknihy.cz) - mali by nám čo povedať o e-knihách
Martina Lhotáka s algoritmem přístupu do invisible webu a Bohdanu Stoklasovou s novinkami o jednotné informační bráně projektu CASLIN
Mgr. Věru Kroftovou, ZVÚ Kroměříž. Je to žena -informatik na svém místě, co dokázala v knihovně ZVÚ  je obdivuhodné. Jejich knihovna může sloužit jako vzorové informační pracoviště pro menší odborné knihovny.
ministra školství, příslušného poslance ev. senátora
např. někoho ze Slezské univerzity v Opavě - oboru Knihovnictví (Dr. M. Sobotík - informační etika)
Neznám žádná jména, ale myslím, že by bylo přínosné / určitě alespoň pro srovnání/slyšet  i zástupce jiných zemí, než jsou vyspělé evropské státy. Např. země původního SSSR nebo bývalé socialistické státy.
p. Mahon, p. Kocourek, p. Blankson-Hemans - mají co říct a do příštího roku budou jistě dělat mnoho nového, oč bude dobré se rozdělit a inspirovat nebo nutit k přemýšlení
Pavel Kasal - vysoká prof.úroveň příspěků. Prezentace nejlepší diplomové práce v oboru informatika a knihovnictví - šance pro mladé a prezentace úrovně vzdělávání v oboru
PhDr. Vlasta Faltysová, NK ČR - Projekt HDB a jeho česká mutace ( histor.fondy)
Prof. Andrewa Lasse
prof. Marta Grabowska, Uniwersytet Warszawski. Jde o přední odbornici nejen v rámci Polska, zabývá se m.j. též problematikou kooperací
profesora Kučeru z Českého národního korpusu Filozofické fakulty UK s příspěvkem o tvorbě elektronických jazykových slovníků a jejich využívání
Professor Evelyn Daniel, University of North Carolina
Při vědomí vysoké profesionality většiny přednášejících bych navrhl pozvat (za spolupráce a doporučení pracovníků ÚISK ) některé úspěšné studenty.
Přimlouvám se za zajímavé neknihovníky.
Sjörda Vogta - letos jsem ho postrádal
Stanislav Kalkus - zkušenosti z amerického knihovnického prostředí
zástupcov zo Slovenskej národnej knižnice (Dr. Katuščák - projekt elektronizácie knižníc na Slovensku), Ing. Rakús - Súborný katalóg SR (ak sa samozrejme uz konecne rozhýbeme), Dr. Kovačka - na tému retrokonverzie nár. bibliografie  v SR), v Žiline by ma začať fungovať nová Katedra knihovníctva (Dr. Katuščák) 
Zuzana Helinsky, aby, pokud najde odvahu, řekla, jak se jí jeví české knihovnictvo zvenčí v porovnání s tím "evropským"

  Co byste doporučil(a) organizátorům pro přípravu příštího ročníku?

1.Vydržať! 2. Chtít předložit příspěvky předem a balast a blábol vyškrtnout. 3. Vydržať.
Diskusní fórum doporučuji ponechat příště nakonec pro vážné zájemce... Martin Lhoták by si zasloužil lepší čas, byť zřejmě dokonale naplnil úmysl organizátorů udržet lidi až do konce...
Infomejdan by měl být samostatně poplatný a ne umožněn pouze prvním 200 účastníků, kteří zaplatili nejdříve!
Lze-li, pak vybírat řečníky, kteří mají nejen potřebné znalosti a zkušenosti, ale umí je i prezentovat.
Nižší konferenční poplatek, aby se z jedné instituce mohlo zúčastnit více pracovníků. A také možnost využití studentské slevy i pro studenty kombinované formy studia.
Obrátit pozornost i na informační technologie, které se běžně nepoužívají v knihovnictví. Např. elektronické vyhodnocení dotazníků, statistiky, grafické programy...
počítat spíše s větší návštěvností, nežli s menší, vyhnout se tak organizačním problémům
pozvať prednášajúcich zo stredoeurópskych krajín - Maďarsko, Poľsko, Rakúsko
upomínkové hrnky, aby se nemusely vyhazovat tisíce umělohmotných kelímků na kafe - za kafe díky
Více zapojit slovenské kolegy a kolegyně
Vydržet - konference se stala pojmem a úroveň je minimálně zcela srovnatelná s obdobnými akcemi v Evropě. Jenom ta úroveň pánských WC v NKP při infomejdanu (to musel být pro cizince kulturní šok!!!). Doporučil bych, aby AIP (když to neumí NKP) zaplatila třeba tísícovku uklízečce, která by WC uvedla před infomejdanem do evropského standardu!!!
Workshopy situovat opět do poslucháren VŠE, zvýšit počet sálů pro paralelní odborné sekce
Zda by nebylo možné při účasti více lidí z jedné instituce /zvláště státní/upravit cenu konferenčního poplatku ?
 

Hlavní stránka ] O konferenci ] Program a příspěvky ] Sponzoři ] Výstava ] Ceny INFORUM ] Fotoforum ] [ Anketa ] Organizační výbor ]

AiP logo © 2002 Albertina icome Praha s.r.o.
INFORUM® a IN® jsou registrované ochranné známky. 
Všechna práva vyhrazena.
Aktualizováno 20.05.2002

Grafický design Logo STUDIO aha!

Zpracování dat Digital Art Studio