Název sekce
|
Informace pro podnikovou sféru a Competitive Intelligence
|
Firemné informačné stredisko a program CI v kontexte KM
Mária Dologová, Slovnaft, a.s.; Slovenská republika
Nástup ekonomiky znalostí prináša so sebou zmenu paradigmy, ktorá vo fimách znamená zmenu orientácie na znalosti a na
procesy,
ktoré s ich tvorbou, zdieľaním a využívaním súvisia. Práve schopnosť rýchlo a hospodárne tvoriť a zdieľať znalosti sa v
súčasnosti
považuje za hlavný zdroj dlhodobej konkurenčnej výhody firmy v blízkej budúcnosti. I keď orientácia na znalosti nie je
vynálezom
tejto doby, uvedomenie si ich plného významu vo firmách má dopad na povahu práce a na postavenie ich rôznych činnosti -
činnosti
firemných informačných stredísk nevynímajúc.
Príspevok na príklade fiktívneho pilotného projektu zameraného na oblasť CI poukáže na možnosti zapojenia sa takéhoto
strediska do
programu KM vo firme. V rámci toho najprv priblíži systémové predpoklady, ktoré je potrebné pre realizáciu KM programu
splniť,
jeho kritické faktory úspešnosti ako aj potenciálne bariéry. V druhej časti predstaví možnosti účasti informačného strediska
na
takomto projekte (miesto vo vhodnej organizačnej štruktúre - rola/úlohy, činnosti, ktoré môže vykonávať, resp. pre ktoré má
predpoklady, požadované znalosti, ktoré si musí doplniť).
|