O konferenci
Konference INFORUM, jejíž patnáctý ročník se uskuteční 27. až 29. května 2009, je zaměřena na elektronické informační zdroje a jejich profesionální využívání ve vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání a jako taková je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a východní Evropě. Je určena pro pracovníky odborných a veřejných knihoven, manažery, vědecké a výzkumné pracovníky, lékaře, vysokoškolské učitele, specialisty v oblasti ICT, pracovníky veřejné správy, studenty a další zájemce o tuto problematiku (viz graf níže). Od roku 2003 INFORUM rozšířilo své dosavadní teritoriální zaměření na Českou republiku a Slovensko také na ostatní země střední a východní Evropy.
Důležité termíny
leden 2009 | Zveřejnění Call for Papers (přihlášky odborných a komerčních příspěvků, posterů) |
23. 2. 2009 | Uzávěrka Call for Papers |
9. 3. 2009 | Uzávěrka nominací na Ceny Inforum |
březen 2009 | Vyrozumění autorům přihlášených příspěvků / posterů |
březen 2009 | Zveřejnění přihlášek pro účastníky |
6. 4. 2009 | Termín pro ranní ptáčata - přihláška + odeslání účastnického poplatku |
30. 4. 2009 | Možnost stornovat přihlášku |
11. 5. 2009 | Uzávěrka přihlášek pro účastníky + odeslání účastnického poplatku |
26. 5. 2009 | Workshopy |
27. 5. 2009 v 10:00 | Zahájení doprovodné výstavy |
27. 5. 2009 v 10:30 | Zahájení konference |
28. 5. 2009 v 19:30 | Společenský večer |
29. 5. 2009 v 13:00 | Ukončení konference |
Pořadatelé
Pořadateli konference jsou společnost Albertina icome Praha s.r.o., přední dodavatel elektronických informačních zdrojů v ČR a SR, a Vysoká škola ekonomická v Praze.
Z historie
První ročník konference (tehdy pod názvem Infomedia) se konal v roce 1995 jako doprovodná akce knižního veletrhu Svět knihy a byl vůbec první větší akcí zaměřenou výhradně na elektronické informační zdroje v ČR. Od té doby tato akce vyrostla více než pětkrát. V roce 1999 se konference přestěhovala z Planetária na pražském Výstavišti do nově otevřené Nové auly Vysoké školy ekonomické (dnešní Vencovského aula) a zároveň změnila svůj název na INFORUM.
Loni bylo zaregistrováno 578 účastníků, kteří mohli vyslechnout 56 vystoupení, zúčastnit se 3 workshopů, shlédnout 9 posterů a prohlédnout si stánky 29 firem na doprovodné minivýstavě.
Složení účastníků v roce 2008:
Účastníci INFORUM 2008 - rozdělení podle zemí
Výbor
Organizaci a program konference zajišťuje organizační a programový výbor sestavený z pořadatelů a odborníků v jednotlivých tematických oblastech.
Program konference
Hlavní program konference je rozčleněn do sekcí podle vypsaných témat konference. V každé sekci vystupují jak zvaní přednášející z řad odborné veřejnosti, tak i zástupci firem s komerčními prezentacemi. Všechny příspěvky jsou tlumočeny z/do angličtiny.
Workshopy
Na úterý 26. května 2009 jsou připravovány půldenní workshopy. Spolu se zveřejněním programu konference bude v březnu zveřejněn i přehled workshopů.
Infomejdan
Společenský večer ve čtvrtek 28. 5. 2009 se odehraje v atriu Rajské budovy Vysoké školy ekonomické. INFOMEJDAN bude otevřen všem účastníkům konference, kteří se na něj zaregistrují.
Ceny INFORUM 2009
Již od roku 1999 jsou na základě hlasování účastníků konference udělovány CENY INFORUM nejlepším projektům a počinům v oblasti informačních institucí a zdrojů. Ceny budou vyhlášeny na INFOMEJDANu.
Výstava
Součástí konference INFORUM je již tradičně výstava v předsálí Vencovského auly (dřívější Nové auly), na které se představují:
- vydavatelé profesionálních elektronických informačních zdrojů
- agregátoři informací a provozovatelé online služeb
- poskytovatelé služeb na www
- výrobci a dodavatelé knihovního software a dalších souvisejících produktů
Online textové zpravodajství
Pro ty, kteří se nebudou letošní konference účastnit osobně, připravuje časopis IKAROS ve spolupráci se studenty oboru Studia nových médií aktuální online textové zpravodajství z konference.
Jak se na konferenci podílet
Na letošní konferenci se můžete podílet jako:
- přednášející
- sponzor
- vystavovatel
- doporučit zajímavého řečníka
- účastník
Další informace
Další informace ke konferenci vám rádi poskytneme na adrese:
Albertina icome Praha s.r.o.
Štěpánská 16
110 00 Praha 1
tel.: 222 231 212
fax: 222 231 313
IČ: 49612158 DIČ: CZ49612158
Registrace: Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 20775
Základní jmění: 102 000 Kč
přihlášky na konferenci: Irena Mikešováorganizační záležitosti, přednášející, postery, společenské akce: Andrea Kutnarovávystavovatelé a sponzoři, workshopy, www stránky: Klára Loukotová