Konference INFORUM, jejíž čtrnáctý ročník se uskuteční 28. až 30. května 2008, je zaměřena na elektronické informační zdroje a jejich profesionální využívání ve vědě, výzkumu, vzdělávání a podnikání a jako taková je ojedinělou akcí svého druhu v celé střední a východní Evropě. Je určena pro pracovníky odborných a veřejných knihoven, manažery, vědecké a výzkumné pracovníky, lékaře, vysokoškolské učitele, specialisty v oblasti ICT, pracovníky veřejné správy, studenty a další zájemce o tuto problematiku (viz graf níže). Od roku 2003 INFORUM rozšířilo své dosavadní teritoriální zaměření na Českou republiku a Slovensko také na ostatní země střední a východní Evropy.
leden 2008 | Zveřejnění Call for Papers (přihlášky odborných a komerčních příspěvků, posterů) |
21.2. 2008 | Uzávěrka Call for Papers |
29.2. 2008 | Uzávěrka nominací na Ceny Inforum |
10.3. 2008 | Vyrozumění autorům přihlášených příspěvků / posterů |
Březen 2008 | Zveřejnění přihlášek pro účastníky |
7.4. 2008 | Termín pro ranní ptáčata - přihláška + odeslání účastnického poplatku |
30.4. 2008 | Možnost stornovat přihlášku |
7.5. 2008 | Uzávěrka přihlášek pro účastníky + odeslání účastnického poplatku |
27.5. 2008 | Workshopy |
28.5. 2008 v 10 hod | Zahájení doprovodné výstavy |
28.5. 2008 v 11 hod | Zahájení konference |
29.5. 2008 | Společenský večer |
30.5. 2008 v 13 hod | Ukončení konference |
Pořadateli konference jsou společnost Albertina icome Praha s.r.o., přední dodavatel elektronických informačních zdrojů v ČR a SR, a Vysoká škola ekonomická v Praze. Na uspořádání společenského večera se podílí Národní knihovna České republiky.
První ročník konference (tehdy pod názvem Infomedia) se konal v roce 1995 jako doprovodná akce knižního veletrhu Svět knihy a byl vůbec první větší akcí zaměřenou výhradně na elektronické informační zdroje v ČR. Od té doby tato akce vyrostla více než pětkrát. V roce 1999 se konference přestěhovala z Planetária na pražském Výstavišti do nově otevřené Nové auly Vysoké školy ekonomické a zároveň změnila svůj název na INFORUM.
Loni bylo zaregistrováno 639 účastníků, kteří mohli vyslechnout 56 vystoupení, zúčastnit se 2 workshopů, shlédnout 16 posterů a prohlédnout si stánky 30 firem na doprovodné minivýstavě.
Složení účastníků v roce 2007:
Účastníci INFORUM 2007 - rozdělení podle zemí
Organizaci a program konference zajišťuje organizační a programový výbor sestavený z pořadatelů a odborníků v jednotlivých tematických oblastech.
Hlavní program konference je rozčleněn do sekcí podle vypsaných témat konference. V každé sekci vystupují jak zvaní přednášející z řad odborné veřejnosti, tak i zástupci firem s komerčními prezentacemi. Všechny příspěvky jsou tlumočeny z/do angličtiny.
Na úterý 27. května 2008 jsou připravovány půldenní workshopy. Spolu se zveřejněním programu konference bude v březnu zveřejněn i přehled workshopů.
Společenský večer ve středu 29. 5., jehož spolupořadatelem je Národní knihovna České republiky a sponzorem Thomson Scientific – Dialog, se odehraje na nádvoří (v případě deště na chodbách) Klementina. INFOMEJDAN bude otevřen všem účastníkům konference, kteří se na něj zaregistrují.
Již od roku 1999 jsou na základě hlasování účastníků konference udělovány CENY INFORUM nejlepším projektům a počinům v oblasti informačních institucí a zdrojů. Ceny budou vyhlášeny na INFOMEJDANu.
Součástí konference INFORUM je již tradičně výstava v předsálí Nové auly, na které se představují:
Pro ty, kteří se nebudou letošní konference účastnit osobně, připravuje časopis IKAROS ve spolupráci se studenty oboru Studia nových médií online videopřenos a aktuální online zpravodajství z konference. Projekt online videopřenosu a zpravodajství je finančně podpořen firmami Oxford University Press a SAGE. Firma Multidata finančně podpořila videorozhovory se zajímavými návštěvníky Infora, jejich postprodukci a archivaci. Firma Cosmotron je sponzorem techniky a fotodokumentace.
Bližší informace pro účastníky ze Slovenska naleznete na následující stránce.
Na letošní konferenci se můžete podílet jako:
Další informace ke konferenci vám rádi poskytneme na adrese:
Albertina icome Praha s.r.o.
Štěpánská 16
110 00 Praha 1
tel.: 222 231 212
fax: 222 231 313
IČ: 49612158 DIČ: CZ49612158
Registrace: Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 20775
Základní jmění: 102 000 Kč
přihlášky na konferenci:Irena
Mikešová
organizační záležitosti, přednášející, postery, společenské akce,vystavovatelé a
sponzoři, workshopy, www stránky:Andrea
Kutnarová