Koordinátor: Milan Špála, Univerzita Karlova - 1. lékařská fakulta, Praha
Kdy a kde: 24. 5. 2007, 13.30 - 15.30, Nová aula
Autor: Radovan Kačín, Vysoká škola ekonomická v Praze
Přestože školy kupují kvalitní informační zdroje, přístupy se počítají na desítky až stovky unikátních uživatelů za rok. Přístup do elektronických informačních zdrojů bývá přitom ve školách poskytován často bezplatně (např. v rámci školní multilicence) a poskytované zdroje jsou velmi kvalitní. Proč je tedy uživatelé nepoužívají? Knihovny se snaží přivést uživatele k využívání EIZ různými metodami, nejčastěji kombinací reklamy a školení. Výsledky těchto snah jsou sporné, a to nejen na českých, ale i zahraničních školách. Prezentace informačních zdrojů bývá zasazena do nevhodně pojatého marketingu knihoven. Nevede ke změně, neboť uživatelé nevidí bezprostřední hodnotu nabízených služeb. Tento příspěvek analyzuje pojetí hodnoty v knihovnách z pohledu zákazníka a navrhuje zásadní změnu přístupu knihovny k vnímání hodnoty poskytovaných zdrojů a služeb. Příspěvek identifikuje nutné změny v podobě redefinice interních procesů poskytovatelů služeb, zavedení metrik pro hodnocení úspěšnosti i nezbytného získávání vnějšího pohledu na poskytované služby.
Autor: Anna Tonakiewicz, Main Library of Warsaw University of Technology, Polsko
Spoluautoři:
Grazyna Komorowska / Main Library of Warsaw University of TechnologyAutor: Čestmír Halbich, Česká zemědělská univerzita v Praze
Autor: Jaroslav Šilhánek, Vysoká škola chemicko-technologická v Praze
Spoluautoři:
Ludmila Zetková / Vysoká škola chemicko-technologická v PrazeAutor: Vladimír Karen, Albertina icome Praha s.r.o.