Koordinátor: Anna Diačiková, Chemosvit a.s., Svit
Kdy a kde: 23. 5. 2007, 9.00 - 12.30, Posluchárna D
Autor: Tereza Šedivcová, ČSOB, Praha
Využití marketingových metod je dnes v praxi informačního pracoviště/knihovny, která je součástí velkého komerčního podniku, nutností. V době, kdy většina ekonomických subjektů snižuje náklady na provoz, je pro knihovny důležité řešit otázku, jak soutěžit v rámci podniku s ostatními útvary, které generují zisk. Jednou z možností, jak neprohrát v této soutěži, je mít dostatek uživatelů využívajících služeb knihovny ke své práci. Knihovna pak může generovat zisk zprostředkovaně. V prezentaci jsou shrnuty některé zkušenosti týkající se využití marketingu v provozu knihovny ČSOB. Z praxe vyplývá, že je třeba především znát své uživatele. A podnikové prostředí poskytuje o uživatelích mnoho informací, které lze pro marketingové účely knihovny použít. Na základě dostupných dat lze udělat segmentaci uživatelů a dle toho přizpůsobit vhodné marketingové akce v různých podobách. Příspěvek nabízí některé marketingové možnosti a srovnává jejich výhody a nevýhody ohledně úspěšnosti nejen ve firemním prostředí. K oslovení potencionálních uživatelů je možné využít nejen informační zdroje či školení uživatelů, ale také spokojené stávající uživatele knihovny, což je dokumentováno na příkladech z praxe knihovny ČSOB.
Tereza Šedivcová ukončila svá magisterská studia v oblasti informačních studií a knihovnictví na Karlově univerzitě v roce 2005. Nyní si doplňuje finanční vzdělání na BIVŠ. Mezi její předměty zájmu patří motivace zaměstanců knihoven a informačních pracovišť a problematika vyhledávání informací. Svoji profesionální kariéru začala založením a vedením knihovny na Arcibiskupském gymnáziu. Nyní pracuje v oddělení informačních služeb ČSOB, kde byla 5 let zodpovědná za vedení odborné knihovny.
Autor: Ludmila Mládková, Vysoká škola ekonomická v Praze
Autor: Olga Girstlová, GiTy, a.s., Brno
Autor: Jan Vymětal, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava - Ekonomická fakulta
Autor: Dagmar Vránová, EPMA - Agentura pro evropské projekty &management, Praha
Autor: Anna Diačiková, Chemosvit a.s., Svit
Autor: Jan Mottl, AiP Safe s.r.o., Praha